Tehtävä 1a, sosiaalisen median sovellukset

Kirjoita, mitkä kaksi  sosiaalisen median sovellusta valitsit tarkastelun kohteeksi. Kirjoita vastaukseesi myös, oletko kokenut sosiaalisen median käyttäjä vai aivan noviisi. Lisää vastaukseesi linkki oman blogisi ensimmäisen oppimistehtävän tekstiin. Huomio sovelluksia valitessasi työyhteisöjen sosiaalisen median käyttöön liittyviä kysymyksiä. 

Instagram
Tutuin sovelluksista on itselleni Facbookin ohella Instagram. Instagram on palvelu jossa käyttäjät voivat jakaa kuviaan sekä videoitaan kaikille hastagien ja sijaintien avulla. Käyttäjiä on maialmanlaajuisesti huomattava osa ja muutama vuosi sitten koko sovellus itseasiassa siirtyikin Facebookin omistukseen.

Olen SoMen käytössä kokenut. Pystyn toimimaan siellä itsenäisesti, päivittämään kotisivuja, seuraamaan statisticeja, markkinoimaan jne. Päätyössäni tätä ei juurikaan hyödynnetä sillä kohderyhmämme on sitä luokkaa joka tätä ei käytä. Toimin sen lisäksi myös hevoskauppiaana jossa hyödynnän tätä valtavasti. Seuraajia on sekä kuvat herättävät huomiota, keskimäärin kuvalla  on n. 2000 näyttöä. Lisäksi asiakkaat ovat kiinnostuneita siitä "normiarjesta" jota tuleekin tarinoihin päivitettyä reilusti.

Olen huomannut että yrityksen oikean arjen päivittäminen herättää seuraajissa kiinnostusta sekä arvostusta. Ihmiset ovat uteliaita ja haluavat nähdä miten yritys toimii, miten se tuottaa sekä myös niitä ei niin onnistuneita tilanteita.


Twitter
 Twitter on itselleni todella vieras sovellus. Vaikka sen aikoinaan tullessa markkinoille jopa latasin sen puhelimeeni en siitä huolimatta päässyt sen maailmaan sisälle.

Näen itse sovelluksen julkisuuden henkilöiden käytössä, joilla on siellä oikeasti paljon seuraajia. Lisäksi myös suuret yritykset ovat siellä suosiossa. Sovelushan on tarkoitettu lyhyiden mielipiteiden/tiedotteiden tms. julkaisuun, v s. Facebook johon voi tarinoida sekä lisätä paljon kuvia.
  

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Instagram - kuinka saada näkyvyyttä ja seuraajia?

Erilaisten sovellusten käyttö apuna markkinoinnissa