1 B, Yritysten, organisaatioiden tai järjestöjen sosiaalisen median käyttö

Valitsin vertailuun kolmen ratsastuskoulun sosiaalisen median käytön:

Onnenperän talli

- Tallilta löytyy www.sivut jotka on hakukoneoptimoitu oikein sillä nousevat heti kärkeen hieman googtelessa. Sivut ovat kuitenkin vanhanaikaiset eivätkä yhtenäiset, omasta mielestäni hieman "latteat". Tiedot kuitenkin löytyvät ja se on pääasia, ne ovat myös suurinpiirtein ajantasalla.

- Oma instagram-tili, ei kauhean aktiivinen (ei päivitä edes viikottain) ja "sotkuinen" feed joka ei ole yhtenäinen. Erilaisia värejä sekaisin, videoiden kansikuvat ei kohdistettuja ja päivittelyyn ei selkeästi ole käytetty aikaa. Omasta mielestäni tässä on vain "loikattu mukaan" SoMeen eikä ajateltu mitä yhtenäisen tilin kuvat näyttäisivät vs. sekainen feed.

 - Facebook-sivut ovat ajantasasiset ja mielestäni päivittely siellä on näistä kolmesta parasta.

Heponiityn ratsastuskoulu

 - www-sivut ajantasalla ja siistit, antavat hyvän kuvan yrityksestä. Ei kerrota turhia asioita vaan keskitytään niihin olennaisiin. Toimintaa avataan julkisesti sekä mainonnassa on hyödynnetty samoja elementtejä kaikkialla logoista kohokohtiin.

- Oma instagram-tili, aktiivista päivittelyä nuoremmalta sukupolvelta joka taitaa SoMen käytön. Käytetään hashtageja, kommentoidaan aktiivisesti, julkaistaan siistejä ja valittuja kuvia sekä eletään seuraajien kanssa vuorovaikutuksessa.

- Facebook-sivut ajanasalla, jaetaan aktiivisesti artikkeleita sekä annetaan haastatteluja lehdille yms. tallin maskotista, Sisu-muulista jonka avulla koko talli on brändätty uudestaan parin vuoden sisään.

Ponikumpu

- www-sivut ajantsalla, laadukkaat sekä täynnä laadukkaita kuvia jotka elävöittävät tekstiä. Painotutaan selkeästi tiettyyn asiaan (lapsiin) ja heitä on ajateltu sivuja suunniteltaessa. Kaikki tiedot sekä yhteystedot löytyvät sivuilta helposti ja kotisivupohja toimii moitteetta.

- Instagram-tilillä päivitellään aktiivisesti! Pävittäin kun toimintaa on löytyy tarinoita sekä videoita ja kuvia joita vanhemmat saavat katsella. Tili on yksityinen, joten oikea kohderyhmä näkee julkaisut. Feed on yhtenäinen ja siitä selviää selkästi yrityksen sanoma. Muita SoMe-kanavia yrityksellä ei ole.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Tehtävä 1a, sosiaalisen median sovellukset

Instagram - kuinka saada näkyvyyttä ja seuraajia?

Erilaisten sovellusten käyttö apuna markkinoinnissa