Erilaisten sovellusten käyttö apuna markkinoinnissa
Matkailualan yritykset hyödyntävät monipuolisesti eri sovellusten tuomia mahdollisuuksia markkinointiin. Tässä koottuna muutama esimerkki;
Twitter
Pinterest
Youtube
- TUI twiittaa että uusi kone on saanut nimekseen Kittilä sekä kummikseen Joulupukin --> reagoitu ympäri maailmaa
- Helsinki Airport twiittaa aprillipäivänä - Suomen suurin lumilinna rakennetaan lentokentälle. Laaja huomio varsinkin ulkomailla.
- Eckerö Line twiittaa ajankohtaisesti kun Helsingissä oli pieni putkivuoto ja miten tämä vaikuttaa sataman liikennöintiin
- Sopii mainonnan edelläkävijöille jotka haluavat aiheuttaa keskustelua laajasti
- TUIn profiilissa esitellään henkilöiden urapolkuja ja kerrotaan yrityksen tausta laajasti
- FINAVIA käyttää kanavaa aktiivisesti etsiessään työntekijöitä. Paikkoja on auki laajasti eri tehtäviin eri puolin Suomea
- Eckerö Line toimii kuten ylläolevat, paitsi että sen tekstit ovat suomeksi kun muilla englanniksi
- Mahdollista tavoittaa mainonnalla yhteistyökumppaneita ja tavoittaa ihmisiä kansainvälisesti
- TUIn kohteissa ympäri maailman käytössä Whatsapp - voidaan palvella ja neuvoa matkustajia ilman veloitusta sillä Whatsapp toimii veloituksetta internetin avulla
- Aurinkomatkat palvelee lomakohteissa laajasti Whatsapin välityksellä - vastataan kysymyksiin, varataan retkiä, saadaan vinkkejä jne.
- Nopeiden vastausten ansiosta luo asiakkaalle hyvän kuvan yrityksen toiminnasta sekä madaltaa kynnystä ottaa yhteyttä
- Suomenkielinen Pinterest vielä todella pieni, joten tunnetuilla yrityksillä esim. TUI UK on Pinterestissä käyttäjä jossa on jaettu avainsanoilla tiettyihin aiheisiin liittyviä kuvia
- Voidaan luoda tietyistä asioista ja tilanteista tietynlainen kuva
Youtube
- TUI markkinoi youtubessa laajasti, kaikista kohteista on markkinointivideot sekä erikseen videoita esimerkiksi retkitarjonnasta
- Eckerö Line mainostaa Youtubevideoiden avulla sekä myös kertoo yrityksen vastuullisuudesta
- Aurinkomatkoilla on tunnettujen bloggaajien kanssa tehtyjä yhteistyökampanjoita joista on julkaistu videoita ja tämän lisäksi kohdetietoja
- Sopii nykyaikaan, sillä video antaa laajan käsityksen kohteesta ja miten esimerkiksi lomapäivän voi viettää Kreetan Haniassa
- TUIlla on Snapchat tili jossa seurataan esimerkiksi oppaiden työpäivää ja he ovat lanseeranneet oman filtterin jotaon mahdollsita käyttää tietyissä paikoissa jossa geotagit toimivat
- Snapchatissa tavoittaa parhaiten nuoria käyttäjiä
- Markkinointia mahdollista tehdä joko luomalla oman käyttäjän ja päivittämällä sinne esim. asiakaskuvia, kokemuksia tai alekoodeja tai vaihtoehtoisesti ostamalla mainostilaa jolloin yrityksen mainokset pyörivät ihmisten sovelluksessa
Kommentit
Lähetä kommentti