Erilaisten sovellusten käyttö apuna markkinoinnissa

Matkailualan yritykset hyödyntävät monipuolisesti eri sovellusten tuomia mahdollisuuksia markkinointiin. Tässä koottuna muutama esimerkki;

Kuvahaun tulos haulle social media

Twitter

  • TUI twiittaa että uusi kone on saanut nimekseen Kittilä sekä kummikseen Joulupukin --> reagoitu ympäri maailmaa
  • Helsinki Airport twiittaa aprillipäivänä - Suomen suurin lumilinna rakennetaan lentokentälle. Laaja huomio varsinkin ulkomailla.
  • Eckerö Line twiittaa ajankohtaisesti kun Helsingissä oli pieni putkivuoto ja miten tämä vaikuttaa sataman liikennöintiin
  • Sopii mainonnan edelläkävijöille jotka haluavat aiheuttaa keskustelua laajasti
 LinkedIn

  • TUIn profiilissa esitellään henkilöiden urapolkuja ja kerrotaan yrityksen tausta laajasti
  • FINAVIA käyttää kanavaa aktiivisesti etsiessään työntekijöitä. Paikkoja on auki laajasti eri tehtäviin eri puolin Suomea
  • Eckerö Line toimii kuten ylläolevat, paitsi että sen tekstit ovat suomeksi kun muilla englanniksi
  • Mahdollista tavoittaa mainonnalla yhteistyökumppaneita ja tavoittaa ihmisiä kansainvälisesti
Whatsapp

  •  TUIn kohteissa ympäri maailman käytössä Whatsapp - voidaan palvella ja neuvoa matkustajia ilman veloitusta sillä Whatsapp toimii veloituksetta internetin avulla
  • Aurinkomatkat palvelee lomakohteissa laajasti Whatsapin välityksellä - vastataan kysymyksiin, varataan retkiä, saadaan vinkkejä jne.
  • Nopeiden vastausten ansiosta luo asiakkaalle hyvän kuvan yrityksen toiminnasta sekä madaltaa kynnystä ottaa yhteyttä

 Pinterest

  • Suomenkielinen Pinterest vielä todella pieni, joten tunnetuilla yrityksillä esim. TUI UK on Pinterestissä käyttäjä jossa on jaettu avainsanoilla tiettyihin aiheisiin liittyviä kuvia
  • Voidaan luoda tietyistä asioista ja tilanteista tietynlainen kuva 

Youtube 

  •  TUI markkinoi youtubessa laajasti, kaikista kohteista on markkinointivideot sekä erikseen videoita esimerkiksi retkitarjonnasta
  • Eckerö Line mainostaa Youtubevideoiden avulla sekä myös kertoo yrityksen vastuullisuudesta
  • Aurinkomatkoilla on tunnettujen bloggaajien kanssa tehtyjä yhteistyökampanjoita joista on julkaistu videoita ja tämän lisäksi kohdetietoja
  • Sopii nykyaikaan, sillä video antaa laajan käsityksen kohteesta ja miten esimerkiksi lomapäivän voi viettää Kreetan Haniassa
Snapchat 

  •  TUIlla on Snapchat tili jossa seurataan esimerkiksi oppaiden työpäivää ja he ovat lanseeranneet oman filtterin jotaon mahdollsita käyttää tietyissä paikoissa jossa geotagit toimivat
  • Snapchatissa tavoittaa parhaiten nuoria käyttäjiä
  • Markkinointia mahdollista tehdä joko luomalla oman käyttäjän ja päivittämällä sinne esim. asiakaskuvia, kokemuksia tai alekoodeja tai vaihtoehtoisesti ostamalla mainostilaa jolloin yrityksen mainokset pyörivät ihmisten sovelluksessa

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Tehtävä 1a, sosiaalisen median sovellukset

Instagram - kuinka saada näkyvyyttä ja seuraajia?