Huomion herättäminen markkinoinnissa - mitä tulevaisuudessa?

CITYGAME ADVENTURE

Citygame on eräänlainen "real-life" escaperoom-peli, jossa seikkaillaan ympäri Turkua yrittäen ratkaista arvoitusta. Ideana pelissä on tietynlainen tehtävä jonka yhteydessä tulee kaupunki tutuksi sillä reitillä seikkaillaan niin puistoissa kuin historiallisissa paikoissakin.

Peli toimii omatoimisesti, eli varauksen tehtyäsi saat koodin ja peliohjeet ja voit aloittaa reitin itsenäisesti. Pelin aikana QR-helppi on mukana koko ajan mikäli reitillä tulee ongelmia.

Omasta mielestäni konsepti kuulostaa mielenkiintoiselta. Olen kokeillut escape-roomeja ja tykännyt ideasta, mutta sen pohjalta ajateltuna Citygame sai minut miettimään että mitä jos tarvitsee neuvoja miten edetä pelissä? Saako niitäkin QR-helpistä, se ei käynyt kotisivuilta selväksi? Lisäksi olisin kaivannut kotisivuille hieman tarkemmin tietoa miten reitillä toimitaan, mutta annettakoon se anteeksi sillä kyseinen konsepti on vasta testivaiheessa :)

FINNAIRIN ECXPLORE FINLAND

Kiinassa nuoret matkailijat tekevät maan alkomaanmatkoista jo yli 75% ja käyttävät mobiilisovelluksia apunaan. Finnair on ryhtynyt markkinoimaan suomea ja matkojaan uudella sovelluksella, sillä perinteinen Aasialaisten ryhmämatkustus on laskussa ja nuoret haluavat yhä useammin varata matkansa itse.

Finnairin tavoite on kerätä sovellukseen eri aktiviteettien ja palveluiden tarjoajia ympäri Suomea ja tämän avulla vahvistaa koko Suomen matkailuteollisuutta ja truoda palveluita helpommin saataville.

Mielestäni idea kuulostaa loistavalta. Kiinalaisille (ja myös muille) palveluiden saatavuus saattaa olla suuri kynnys miksei lähdetä kokeilemaan jotain ja helppokäyttöisen sovelluksen kautta näihin on helppo päästä käsiksi. Toivottavasti sovellus saadaan käännettyä monille eri kielille jotta jokainen ymmärtää varmasti mitä on tekemässä - esimerkiksi laskettelun vaarat tai sen että Suomen metsässä yöpyessä saattaa oikeasti olla piemää.


CITYNOMADI - KAUPUNKIREITIT

Citynomadi on nettisivu johon jokainen voi lisätä mieleisiään kaupunkireittejä sekä maamerkkejä. Se on käytössä kaupungeittain ja sisältää tuhansia eri reittejä. Tämän avulla on esimerkiksi helppo tutustua Naantalin Vanhaankaupunkiin sillä siihen on olemassa valmis reitti jossa on myös tiedot tärkeistä paikoista ja nähträvyyksistä.

Citynomadi on omasta mielestäni vielä hieman kesken, sillä se ei ole kunnolla tuonut itseään markkinoille ja turisteille. Itsekin kuulin sivusta ensimmäistä kertaa viime syksynä. Ideana hyvä mutta markkinointi on jäänyt kesken.

TURUN LINNAN VIDEO MUSEOKILPAILUSSA

Turun museokeskus osallistui Vuoden museoviestintäteko 2019-kilpailuun kuvaamalla Turun Linnassa videon jossa henkilökunta tanssii periodipuvuissa U Can't Touch This - kappaleen tahtiin. Videon tarkoitus on muistutaa että museoesineisiin ei saa koskea hauskalla tavalla. Video on valittu kilpailun finaaliin ja saanut tuhansia katselukertoja.

Video on mielestäni hauska ja erilainen näkemys perinteisiin museomainoksiin. Lisäksi on ihana nähdä miten jo ehkä hieman vanhempi henkilökunta on heittäytynyt videon kuvaamiseen täysillä ja saa Turun Linnan ja Museokeskuksen haluamaa näkyvyyttä. Mielestäni videota olisi voinut markkinoida vielä paremmin - se on hieman piilossa.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Tehtävä 1a, sosiaalisen median sovellukset

Instagram - kuinka saada näkyvyyttä ja seuraajia?

Erilaisten sovellusten käyttö apuna markkinoinnissa